Markedsanalyse: Ingen over og ingen ved siden af danbolig digitalt

I den danske ejendomsmæglerbranche skiller danbolig sig klart ud med det bedste website og den bedste digitale performance. Det skriver mediet Markedsføring på baggrund af en markedsanalyse. 

I den danske ejendomsmæglerbranche skiller danbolig sig klart ud med det bedste website og den bedste digitale performance. Det skriver mediet Markedsføring efter offentliggørelsen af deres seneste Q-Faktor-analyse, hvor danbolig er blevet tildelt topkarakterer.

Analysen er lavet af UserGap og UX-designer Jacob Hvam på vegne af mediet Markedsføring. Jacob Hvam, som er direktør i design- og innovationsbureauet Oday, fremhæver især det store nabolagsunivers på danboligs website.

”Det er virkelig godt. De (danbolig, red.) excellerer på nabokendskab. Og de gør også meget ud af at vise boligen med flotte billeder og design, ligesom de også har en gode måde at bruge plantegninger på, så man forstår lysindfald og virkelig kan bruge det til noget. Deres salg og deres storytelling hænger sammen,” siger Jacob Hvam til mediet Markedsføring.

Stor anerkendelse af danbolig

Hos danbolig er kommerciel chef Anne Mette Koch meget stolt over analysens konklusioner.

”Vi ser det som en stor anerkendelse af vores arbejde med at skabe en enestående brugeroplevelse på vores site. Vi stræber efter at imødekomme vores kunders behov og involvere vores brugere i at berige boligerne og nabolagene med deres egne oplysninger og oplevelser,” siger Anne Mette Koch.

”Vi vil gerne give en wow-fornemmelse af, at vi har noget mere. Så netop viden om nabolaget med smutvejen til skolen, den gode legeplads eller den fede løberute, som du normalt får hen over hækken, giver vi også plads til,” siger hun til mediet Markedsføring og tilføjer:

”Vores website er et sted, hvor du nemt og hurtigt skal få det bedste overblik, så du kan finde det, du leder efter. Og så skal vi give vores brugere noget mere, end de forventer, så de bliver hængende.”

Forrest i feltet

Analysen Q-Faktor er skabt af mediet Markedsføring og har til formål at vurdere danske virksomheder og branchers digitale performance. Konkret bliver virksomhederne målt på en lang række parametre som design, digital innovation, bæredygtighed og troværdighed.

”I starten af sidste år lancerede vi en ny udgave af vores hjemmeside, hvor vi er gået benhårdt efter at give en fantastisk oplevelse til vores brugere. Vi har derfor taget udgangspunkt i de nyeste digitale løsninger og har lagt mange kræfter i at skabe den bedste brugeroplevelse,” siger Anne Mette Koch.

”Senest har vi også lanceret et landsdækkende koncept for køberrådgivning, som er vores nyeste skud på stammen. Vi ser det derfor som en ekstra stor anerkendelse af en årelang indsats, at analysen kvitterer med topkarakterer og placerer vores hjemmeside forrest i feltet,” tilføjer hun.

Hverken mediet Markedsføring eller danbolig har økonomiske interesser i analysen.